torsdag 26 september 2013

Balans...

1år. Ett helt år utan träning. Något enstaka dansjam eller nån danslektion men inget att räkna. Ett år å träningsfri.
Jag minns hur mycket jag funderade innan jag skulle ta den här pausen. Hur jag övervägde fram å tillbaks. Kommer de verkligen hjälpa? Gör det nån skillnad? Vill jag?
Jag hade ångest utav helvete från början. Jag låg nedbäddad 1 v utan att gå utanför huset. Jag grät. Grubblade.
Jag blev sjukt deprimerad.

Men här är jag, efter ett år å med helt nya insikter.
Redo att börja dansa igen. Vill börja igen.
Så jag har börjat för nån vecka sen.

Å nu de senaste 2 dagarna har den kommit å hälsat på: ångesten. 
Ångesten över hur mkt jag ska göra. Att jag borde köra en klass till fast jag vet att jag bör vara nöjd.

Men jag följer inte ångesten. Vilket ger mig mer ångest. Å nu funderar jag på löpning också... 
Å att jag e äcklig. Å knubbig. Jag åt några chokladbitar idag också. Usch. Vad ska jag göra? Hur är man lagom när man vill jobba med sin passion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar